Ruter og sol


For en stund siden begynte jeg å hekle ruter etter eget mønster. Begynnelsen av prosjektet ser du her. Nå har jeg kommet godt i gang med over 40 ruter. Jeg trenger i alt litt i overkant av 100 ruter, så jeg har en del igjen.

På bildet øverst ser du min heklelunsj i solen - på en fridag...


Tanken er å lage en jakke av rutene. Jeg bruker flere farger i tillegg til dem du ser her for å bryte opp fargesammensetningen, med bl.a. blått som motvekt.

Jeg kommer til å legge ut mønsteret til rutene om en stund.


Etter at jeg har heklet en rute, fester jeg trådene, fukter ruten, strekker den ut og lar den tørke. Da blir rutene nokså like i størrelse, og lettere å hekle sammen til slutt.


Jeg har også laget en glassbrikke som en variant i rent ullgarn. Den strekker jeg ikke ut, men damper den lett med strykejernet.

Jeg skal vise mer fra prosessen etter hvert!

Kommentarer

  1. Kjempefine ruter!
    Du er en racer med heklenålen!
    Blir sikkert kjempefint med en slik jakke, gleder meg til å se resultatet!

    Ha en fin kveld,
    klem,I

    SvarSlett
  2. Du lager så mye fint.:) Gleder meg til du legger ut mønsteret på ruten du hekler:)

    SvarSlett
  3. Her var det andre uteforhold ja! ;-) Så vakre heklerutene dine var! Nydelige farger og nydelig mønster! Hva slags garn er det du bruker? Jeg nærmer meg nok et hekleprosjekt snart. Kanskje dine ruter blir starten? Ha en fin kveld! :)

    SvarSlett
  4. Vakre hekleruter du har laga. Det blir nok ein fin jakke. Ha ei fin veke :)

    SvarSlett
  5. herlige ruter og farger!!!
    Og TAKK for herlig kommentar hos meg!!!
    Fikk meg en skikkelig latter :)

    Klem fra Anett :)

    SvarSlett
  6. Nydelige hekleruter! Gleder meg til å se det ferdige resultatet.

    Klem

    SvarSlett
  7. Hei
    Du held på med, for meg, ein skikkeleg tolmodsprøve. Men du har mest kome halvvegs, og brukar fine fargar som må vera ein fryd å hekla med no når det går mot lysare tider. Eg kjenner iallefall trangen til fargar no ;o)
    Ha ein fin onsdag!
    Siri

    SvarSlett
  8. Takk for svar om garntype! Jeg har et par nøster Fabel liggende, så da skal jeg prøve på ruter når oppskriften kommer! :)

    SvarSlett
  9. Spennende prosjekt du har på gang her! Det blir så fin effekt av det flerfargede garnet.

    SvarSlett
  10. Å for et flott heklearbeid!
    Nydelige farger ❥❥❥
    Så smart med drikkebrikke, du ER kreativ!!
    Fantastiske ski/sol bilder, så vakkert, så vakkert!!
    Ønsker dine såpestjerner god reisen til et nytt hjem, artig giveaway det der Sylke!
    Ønsker deg en strålende dag!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  11. Jeg hadde ingen vinnerlykke denne gangen heller, men jeg er helt sikker på at fuglene blir tatt godt imot.

    Rutene dine er helt fantastiske. Nydelige fargekombinasjoner.

    Ha en kjempefin kveld.

    SvarSlett
  12. Så lekre farger på lappene dine, dette blir sikkert flott når det blir ferdig.

    SvarSlett
  13. Nydelige ruter .. herlige farger!! Jeg liiiiker dem .. :o)

    Ha ei super helg - klemmer!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg