Isens avskjedssang


Det synger og klirrer i isen. Tynne isflak møter hverandre og lager sin egen komposisjon for den som har åpne øyne og ører.


Du kan høre vårens musikk om du står helt stille ved vannkanten. Seende. Lyttende.


Vårbekken og fuglene gjør alt de kan for å overdøve lydene fra isen, men går du helt ut til vannkanten, hører du isens avskjedssang.


Isen synger om smerte, avskjed og håp. Den synger for deg som har det vondt. Våren er en brytningstid der kontrastene blir ekstra sterke. Døden og livet, mørket og lyset står mot hverandre. Påskebudskapet forteller også om dette. Gjennom fortvilelse går vi til nytt håp, fra graven til nytt liv.


Jeg ønsker alle dere en god påske!

Kommentarer

  1. Så nydelig beskrivelse!!
    Kan nesten høre avskjedssangen helt hit!

    Riktig god påske til deg og! :-)

    SvarSlett
  2. Vakkert skreve!

    God PÅske til deg også :-)

    SvarSlett
  3. Det er akkurat DET det handler om: å ha ører og øyne som er åpne for alt dette fantastisk vakre som skjer i naturen her til lands. Våren er jo i så måte en ganske dramatisk tid for den som lever tett innpå isbelagte vassdrag - slik som du gjør. Man vet liksom ikke hva isgangen bringer...

    Nå er det imidlertid ikke alle som har evnen til å SE eller HØRE dramatikken eller det vakre i skiftingen av årstidene. DET har definitivt DU, Sylke! ...og dermed er du RIK!

    Ha en riktig god påske!
    Og fang gjerne fler vakre øyeblikk og del dem med oss her!

    Klem
    June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  4. Glad Påsk till dig också Sylke. Kram Susanne

    SvarSlett
  5. vakre ord, vakre bilder. Takk for at du tar oss med!

    God påske!

    SvarSlett
  6. Så flott! Det var mange lyder da isen la seg i høst også, det gjallet tvers over tjernet her jeg bor. Ønsker deg en riktig god påske!

    SvarSlett
  7. Vakre bilder og tekst! Du kan kunsten å fange motiver. Det er sant at våren er brytningstid. Det er både godt og vondt med ny årstid og kontrastene som oppstår!

    Ønsker deg en riktig god påske Sylke! Klem fra meg :)

    SvarSlett
  8. Du har en egen evne til å ha ører å øyne med deg. Du skriver så levende at jeg hører isen her jeg sitter.

    Klem

    SvarSlett
  9. Nok et nydelig bilde i headingen, Sylke.
    Du skriver så vakkert og kjærlig om naturen. Forstår at den betyr mye for deg.
    Noen tror kanskje at det er stille i naturen, men det er det jo ikke! Dette skidrer du så fint.
    Takk for vakre ord!
    Og en riktig god påske til deg, den viktigste høytiden vår!

    SvarSlett
  10. Dette var flotte ord og bilete! :) God påske til deg!

    SvarSlett
  11. Åååå så vakkert beskrevet, også bildene da *sukk* ja det er vår dette her :))
    Ønsker deg og dine en nydelig Påske!! Med finfine opplevelser og turer :))
    varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  12. Åh, vilka vackra blider du tagit, och fint skrivet till bilderna

    SvarSlett
  13. Så nydelige bilder!

    Ønsker deg en god påske!

    SvarSlett
  14. Nydelige bilder og vakre ord! la meg til som følger... :)

    SvarSlett
  15. For noen fantastiske bilder! Får jeg spørre hva slags kamera du bruker, og eventuelt hva slags objektiv?

    Jeg må også legge til at teksten (får jeg kalle det dikt?) din var helt nydelig. Du skriver bra- og ikke minst klokt.

    Ønsker deg en nydelig avrunding på påska de neste dagene, håper den har vært bra så langt! :)

    Klemmer :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg