Mini-nålepute


Inspirert av diverse heksagon-nåleputer som f.eks. her eller her, laget jeg min egen variant som er en del mindre. Jeg brukte to heksagoner jeg hadde til overs fra et prosjekt (engelsk papirsøm), pluss en liten rest av et pyntebånd. Båndet ble sydd mellom de to heksagonene. Her er noen bilder fra prosessen: Båndet sys til den ene siden av heksagonet, rette mot rette...


...sidesømmen sys...


.. og så sys det andre heksagonet fast på den andre siden av båndet. Husk vrengeåpning :)


Nåleputen vrenges, stappes med vatt, og åpningen sys igjen. Ferdig!

Nåleputen er akkurat passe liten, lett å ta med :)


Kommentarer

  1. Så søt den var!

    Og så fint ♥ du har fått :-)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Das ist ja wunderschön. Eine tolle Idee mit dem Band.
    Ich habe noch ganz viele Bänder, das wäre eine grandiose Idee. Danke für das Zeigen.

    Hab ein schönes Wochenende

    lg
    Iris

    SvarSlett
  3. Kjempefin ! delikate farver og kjempepraktisk :-)

    Ønske deg en fiin helg
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  4. Så morsom måte å bruke heksagoner på!! Kjempefin nålpute;) Ønsker deg ei fin helg;)

    SvarSlett
  5. NYDELIG!
    Og det båndet var aldeles vakkert!
    Kjempefin ble den Sylke!
    Ønsker deg en herlig helg :-)
    Klem

    SvarSlett
  6. Så søt den var :) Kjekt at slike småting kjem til nytte. God helg.

    SvarSlett
  7. Flott nålpute du har laget :-)

    SvarSlett
  8. Den var fin, og så lurt å bruke båndrester på en slik måte.

    SvarSlett
  9. Så fin og søt nålepute du har sydd :)

    Ønskjer deg fine og gode junidagar framover :)

    Klem :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg