Wandering Foot quiltblokk


Denne quiltblokken er 6 Inch stor og har noen utfordringer som buede sømmer og y-sømmer. Men det går fint om en klipper bitene nøyaktig etter sjablongene og syr fra punkt til punkt (de merkes med blyant på forhånd). Det var moro å sy denne blokken, den minner meg om vannliljer!

Her er baksiden:


Og her noen bilder fra prosessen:


Sjablonger til blokken finnes på bloggen Moore about Nancy - The Nancy Cabot Sew Along. Da jeg skrev ut PDFen med sjablongene, stemte ikke målene, blokken ville blitt bare 5 3/8 Inch stor. Jeg forstørret derfor blokken med 116,6 prosent. Nå er den nøyaktig 6 Inch (ferdig mål uten sømmemonn).

Et annet navn for denne blokken er "Turkey tracks". Et bilde av en hel quilt kan du blant annet se her hos The Quilt Index.

Det finnes flere variasjoner av denne blokken. Her er noen eksempler:

Pond Lily - trykt i "Denver Post" 1933.
Swinging Corners - hos Mc Calls Quilting (her er midten delt opp i flere biter)
denne siden finnes flere varianter, alle som applikasjon.

Kommentarer

  1. Det ser kjempefint ut.
    Takk for å vise processen.
    God helg
    Frederika

    SvarSlett
  2. Wunderschön! Aber was für eine Puzzelei.
    Ich habe an dich gedacht, als ich über Norwegen geflogen bin. Wie viel Schnee noch liegt!

    SvarSlett
  3. Den var fin !!! Håper alt er bra med deg ? Klem

    SvarSlett
  4. Dette ser avansert ut, men det ble utrolig flott. Sikkert en blokk som passer fint til teppesying.

    SvarSlett
  5. Dette ligger høyt over det jeg kan begripe, men du ser ut til å mestre alt.

    Klem

    SvarSlett
  6. BEAUTIFUL!!!Thanks for tutorial

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg