Schnabelina Bag Sew Along


Jeg har latt meg friste til å delta på Schnabelinas veske-sew-along. Beskrivelsene er på tysk, men det er masse bilder - så det er bare å prøve :) Jeg syr vesken i størrelse medium.
Ich habe mich von Schnabelinas Taschen-Sew-Along anstecken lassen. Es ist eine gute Beschreibung mit vielen Bildern. Ich nähe die Tasche in der Grösse medium.

Klikk på bildet nedenfor, så kommer du til Schnabelinas innlegg om vesken:
Klicke auf das Bild, dann kommst du zu der Beschreibung von Schnabelina:


Og her blir den runde ytterlommen sydd. Jeg brukte et tykt stoff på utsiden og et tynt på innsiden. Da blir det lettere å vrenge stoffet gjennom glidelåsåpningen. Det fungerte veldig greit! Clipsene på bildet er forøvrig Clover sine Wonder Clips. Veldig praktiske til veskesøm :)
Und hier meine runde Aussentasche. Ich habe aussen einen dicken Stoff genommen und innen einen dünnen. Dann ist es leichter, die Tasche zu wenden. Die Clips sind übrigens Wonder Clips von Clover. Sehr praktisch für's Taschennähen :)


Så den andre ytterlomma. Jeg klipte til to deler av ytterstoff og to av tynt stoff, av samme grunn som beskrevet ovenfor. Jeg sydde en paspoleringskant øverst.
Hier nun die andere Aussentasche. Ich habe zwei Teile aus dem dicken Aussenstoff zugeschnitten und zwei aus dem dünnen Stoff. Ausserdem habe ich an der oberen Kante eine Paspel angenäht.


Her er begge ytterlommene ferdig sydd.
Hier sind beide Aussentaschen fertig.


Og slik ser det ut etter dag 5:
Und so sieht es nach Tag 5 aus:


Til sømmen av stroppene brukte jeg bjørnetråd som er av polyester og ekstra sterk. Det var mange lag å sy gjennom, men det gikk bra, bare jeg sydde litt sakte!
Für das Festnähen des Gurtbandes habe ich dicken Polyesterfaden von Gütermann genommen. Er ist sehr stabil. Bei uns heisst das Garn "Bjørnetråd" (Bärengarn"). Es waren viele dicke Lagen, aber es ging gut mit dem Nähen - immer schön langsam! 

Nå tar det nok litt lengre tid før jeg blir ferdig, men det skal jo ikke være noe stress... ;)
Nun braucht es wohl noch längere Zeit, ehe ich fertig werde, aber es soll ja kein Stress sein ;)

Kommentarer

  1. Blir spennende å se sluttresultatet. :) Fine farger.

    SvarSlett
  2. Det bliver spændende at se, hvordan den kommer til at se ud. Du er meget nøjagtig med detaljerne, så det bliver helt sikkert flot!

    SvarSlett
  3. Oi for et spennende prosjekt! Kjenner at det er lenge siden jeg sydde meg veske nå og det er snart på tide med en ny en! Ha en riktig fin høstuke!
    Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. Så spennende å være med på dette! Blir ei flott veske! Blir artig å se den ferdig :)

    SvarSlett
  5. Artig veskemodell. Lommen på utsiden var genial :)

    SvarSlett
  6. Hej. jeg forstår bare ikke, hvordan jeg kan købe mønstret på tasken - den store? Jeg kan godt se beskrivelserne.
    Taskehilsen fra Kirsten i Danmark.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg