Mer quilting og sokker


Her er starten på quiltingen av "Garden of Bliss" (designer: JOCELYN UENG).  Jeg tegnet en skisse som utgangspunkt for quiltingen. Først ble alle rette linjer quiltet. Jeg merker helst ikke opp stoffet på forhånd, men syr heller etter øyemål, og det kunne jeg gjøre her. Det gjaldt bare å treffe midten av de små kadratene. Overtransportøren passer godt til den type søm.

Så quiltet jeg de diagonale linjene. Her brukte jeg frysetape som hjelpemiddel under quiltingen.


Så langt ser quilten slik ut:




Fortsettelse følger... ;)

Og her er et par sokker jeg har strikket etter en Bitta Mikkelborg sitt mønster "A good nights work" som også er utgitt hos "Du store Alpakka". Jeg fulgte mønsteret helt fram til tåfellingen, fra da av strikket jeg rettstrikk. Til skaftet brukte jeg 24 omganger istedenfor 12 som jeg synes ville blitt for kort. Garnet jeg brukte, var "Sterk". Jeg likte oppskriften utrolig godt, lett å følge, og sokken passer perfekt på foten!


Ich habe angefangen, den "Garden of Bliss" (designer: JOCELYN UENG) zu quilten. Erst die geraden, dann die diagonalen Linjen. Für die diagonalen Linien habe ich Klebeband zu Hilfe genommen, die geraden sind nach Augenmass gequiltet.

Die Socken habe ich nach einem Muster von Bitta Mikkelborg gestrickt. Abgesehen von ein paar kleinen Änderungen bin ich dem Muster gefolgt. Sie passen sehr gut.

Kommentarer

  1. Du er så dyktig!
    Herleg med sokkane også.
    Kjøpte garn til OL hue eg..
    Og der ligg det ;-)

    Klem og fin ny veke!

    SvarSlett
  2. Teppet ditt blir nydelig, og så flott å quite det selv! Så smart med frysetape som hjelp! Sokkene var kjempefine!

    SvarSlett
  3. Så produktiv du er! Tipper det går med mange timers arbeide i et teppe med så mange smålapper. Lekkert blir det også. Dette sokkemønsterer var nytt for meg. Kanskje jeg kunne greie dette også. Ser overkommelig ut :)

    SvarSlett
  4. Så nydelig teppet ditt blir! Herlige farger og flott quilting! Du er jammen produktiv med både strikk og søm. ha en riktig fin uke:)

    SvarSlett
  5. Endå eit nydeleg teppe du lagar :) Det må vera mange timar som ligg bak. Flotte sokkar og. Ha ein fin kveld.

    SvarSlett
  6. Heia! Takk for koselig hilsen! Lua jeg har på bildet er Eskimolua ja. Du tippet riktig :)

    SvarSlett
  7. Ja en skal ha sydd litt når en tar det på øyemål - du er veldig dyktig Sylke!! Nydelige og vårlige farger - virkelig vakkert ❥
    Sokkene er kjempefine!
    Ønsker deg en nydelig helg min venn - varm klem fra meg :)

    SvarSlett
  8. De sokkene var fine, artig mønster på dem. :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en kommentar!
Noen ganger kan det ta litt tid før kommentaren din vises, for kommentarmoderering er aktivert for eldre innlegg.
Jeg gleder meg til å høre fra deg :)

Populære innlegg